Wednesday, May 26, 2010

awal-pertengahan-penghujung

www.tips-fb.com

tadi pi merayau kat satu laman web nie n aq jumpa something yang aq rasa selalu terjadi pada masyarakat kita pada hari nie..korang baca ah dari awal sampai habis ok..

Awal Perkahwinan
Isteri : "Jom kita pergi shopping"
Suami : "Jom..dari duduk rumah, bosan plak.."

Pertengahan Perkahwinan
Isteri : "Jom kita pergi shopping"
Suami : "Abang ada hal lain kali yek.."

Penghujung perkahwinan
Isteri : "Jom kita pergi shopping"
Suami : "Abang penat laaa..Ayang pergi sendiri laaa.."


Awal Perkahwinan
Isteri : "Hari ini kita makan kedai ye.."
Suami : "OK..no problem.."

Pertengahan Perkahwinan
Isteri : "Hari ini kita makan kedai ye.."
Suami : "Awak tak boleh masak ke ?"

Penghujung perkahwinan
Isteri : "Hari ini kita makan kedai ye.."
Suami : "Lebih baik kawin lain yang boleh masak untuk abang"



Awal Perkahwinan
Isteri : "Ayang mengandung.."
Suami : "Abang tak sabar nak lihat anak kita.."

Pertengahan Perkahwinan
Isteri : "Abang tolong buat susu anak.."
Suami : "Abang mengantuk laa..ayang buat laaa.."

Penghujung perkahwinan
Isteri : "Cuba awak tegur anak tu sikit.."
Suami : "Haiii..anak awak..awak ajelah yang tegur..."


Awal Perkahwinan
Isteri : "Ayang masak, abang kemas rumah ye.."
Suami : "OK..no problem.."

Pertengahan Perkahwinan
Isteri : "Ayang masak, abang kemas rumah ye.."
Suami : "Saya penat, awak ajelahh yang buat.."

Penghujung perkahwinan
Isteri : "Ayang masak, abang kemas rumah ye.."
Suami : "Awak tak boleh buat keee.."



Awal Perkahwinan
Isteri : "Sempena hari jadi saya, abang nak hadiahkan apa ?"
Suami : "Apa yang ayang inginkan.."

Pertengahan Perkahwinan
Isteri : "Sempena hari jadi saya, abang nak hadiahkan apa ?"
Suami : "Setiap tahun saya berikan...tak cukup lagi ke ?"

Penghujung perkahwinan
Isteri : "Sempena hari jadi saya, abang nak hadiahkan apa ?"
Suami : "Tak payah le hadiah-hadiahhhhh..."


Awal Perkahwinan
Isteri : "Ayang tak pandai masak.."
Suami : "OK..no problem.."

Pertengahan Perkahwinan
Isteri : "Ayang tak pandai buat rendang"
Suami : "Awak ni pemalas laaa.."

Penghujung perkahwinan
Isteri : "Ayang tak pandai buat kek.."
Suami : "mak ko tu..dari dulu tak pandai masakkk.."


dah sudah baca ke?? betul tak apa yang korang baca?? sama2 ah kiter renungkan and fikir2kan..

5 tinggalan nota:

iqbalsyarie said... Click To Reply!

menarik~!

yusazie said... Click To Reply!

err manarik.. he2 memang kebanyakn jadi gini kan.. mintak jauh..

follow ya.. follow me k!! nice blog!! very nice!

ninie_azriena said... Click To Reply!

iqbalsyarie: tanks..
yusazie: memang selalu jadi camnie..tanks sgt2..

nunu muchkin! said... Click To Reply!

hahahha...inilah asam garam rumah tangge..ni la kebenaran yg kite kne lalui...but if only kite same2 bertolak ansur,xkan jdla mcmni...huhuhu
kreedit to NINIe!

ninie_azriena said... Click To Reply!

nunu muchkin: hehe..tanks dear..ninie harap benda2 camnie tak jadi pada kita semua..nak lah kekal bahagia sampai akhir hayat..(n_n)

tinggal jejak :)