Wednesday, July 14, 2010

♥ 30 RAHSIA WANITA ♥

www.tips-fb.com

wink2..
entry kali nie ninie nak share sikit dengan kawan2
apa yang ninie nak share yer??

30 RAHSIA WANITA YANG LELAKI PERLU TAHU

huhu..
actually ninie terbaca entry nie kat blog someone
empunya blog tue adalah


tanks yer sis
klik2 ah link dyer bagi siapa2 yang nak berkenalan yerk..

okey2
kembali pada tajuk entry tadi
sebenarnya ramai lelaki yang tak tahu apa yang wanita ni fikir
baca dan fahamilah semua rahsia2 kat bawah nie ok..
kepada mereka..mereka..dan mereka..
senang citer siapa2 je lah..
selamat membaca..


1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih,tetapi dia tidak menitiskan airmata,itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.

2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.

3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang (sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan).

4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki, lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.

5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya, dia akan cair seperti coklat!!

6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian.

7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati, tolak cintanya dengan lembut, jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diri wanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan, dia akan lakukan apa saja.

8. Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya, biarkan dia untuk seketika. Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia sorang kawan, cubalah tegur dia perlahan-lahan.

9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa. Muzik, puisi, lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.

10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni langsung tak berguna.

11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.

12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif, misalnya menghubunginya melalui telefon, si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat, tetapi sebaik saja ganggang diletakkan, dia akan menjerit kesukaan dan ! tak sampai sepuluh minit, semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut.

13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita. Jadi jangan senyum sebarangan!.

14. Jika kamu menyukai sorang wanita, cubalah mulakan dengan persahabatan. Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.

15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar, tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu.

16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu, teruskan usahamu untuk memikatnya.

17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya. Tanya dia sendiri!!

18. Selepas sorang gadis jatuh cinta, dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.

19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati sorang gadis, cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta.

20. Bila setiap kali gambar kelas keluar, benda pertama! yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya, kemudian barulah dirinya sendiri.

21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!!

22. Satu ucapan ‘Hi’ sahaja sudah cukup menceriakan harinya.

23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.

24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik.

25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.

26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati..

27. Senjata wanita adalah airmata!!

28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya (hadiah,bunga atau sekadar kad ucapan romantis). Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati. Dengan ini! dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.

29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya. So,kalau nak memikat wanita pandai-pandailah…

30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa.



orait..

apa pendapat korang??

betul ker semua benda2 yang tertulis tue??

hanya kamu yang ada jawapannya..


55 tinggalan nota:

xazryx said... Click To Reply!

kebanyakkanny betul .especially no.28 .hehe .awek aku tuh .

ninie_azriena said... Click To Reply!

xazryx: huhu..
ader pengalaman erk??
bgs2..

(n_n)

Anna Da Lady said... Click To Reply!

malunya untuk berkata 'ya..saya setuju'..hehe

ieda said... Click To Reply!

thnax dikk for the great info :))

ninie_azriena said... Click To Reply!

anna da lady: huhu..
ninie setuju juga..

wink2..(n_n)

ninie_azriena said... Click To Reply!

ieda: welcome sis..
enjoy it k..

(n_n)

NAJ HEBAT said... Click To Reply!

haha.. betol kot..


ok. naj da dtg. rerajin la dtg balik.

ninie_azriena said... Click To Reply!

naj: huhu..
tanks ya..
ty ninie jenguk k..

(n_n)

Eka Yucika said... Click To Reply!

Yucika dtg singgah sini...nk conteng chatbox, tp xjmpa :P

ngeee~~~

sokong la points sal women nih..kikiki..

Nur Erma Suzieaty said... Click To Reply!

hahaha tersgt la btol..

ninie_azriena said... Click To Reply!

eka yucika: hehe..
chatbox tersangkut kat tepi lorh dear..
tanks yerk..

(n_n)

ninie_azriena said... Click To Reply!

nur ema suziety: huhu..
tau takper..

(n_n)

kaizer said... Click To Reply!

wanita sukar dimengerti,.samapi sekarang, aku masih tak faham,.

Umie Nadhirah said... Click To Reply!

Agree..
Aku bukan wanita,
tp,kanak2 perempuan..hua3..

BTW,Umie tgah karaoke ni^^ Nak join?

She is f.A.z.A said... Click To Reply!

its soooo true =)

nas said... Click To Reply!

pergh...full of informatics..
walaupon ak nie laki,xsalah kan aku bce..ehehhehehe...
tp ak nie xd pengalaman..ehehehe

ninie_azriena said... Click To Reply!

umie: huhu..
takper, boley baca juga
tambahkan ilmu..

jom2..
jap gy ninie dtg blog umie k..
tggu tau..(n_n)

ninie_azriena said... Click To Reply!

kaizer: huhu..
it's normal lorh..
pompuan tak phm laki
laki tak phm pompuan

wat ah entry tok laki plak??
ok tak??

(n_n)

ninie_azriena said... Click To Reply!

nas: mmg bgs sgt kow baca
even takder pengalaman
juz wat pengetahuan..
ty senang kow nak paham pasangan kow..
hahaha..

(n_n)

ninie_azriena said... Click To Reply!

she is F.A.Z.A: hehe..
mmg true sesangat kan

(n_n)

amie... said... Click To Reply!

setuju sgt2...
betol la tu ape yg d kate kan...
^^,

ninie_azriena said... Click To Reply!

amie: huhu..
bagus2..

(n_n)

umie said... Click To Reply!

asanya..benar jugak...hee~~

Peminat Katie Holmes said... Click To Reply!

banyaknya. adus.

Peminat Katie Holmes said... Click To Reply!

banyaknya. adus.

ninie_azriena said... Click To Reply!

umie: huhu..
emang benar..

(n_n)

ninie_azriena said... Click To Reply!

peminat katie holmes: hehe..
jgn mengeluh lah..

(n_n)

anggar berkawand said... Click To Reply!

wah...wah...
kerend2.......
nice artikel..

sebelas said... Click To Reply!

suka dgn no 30 tue.. :D





http://nomborsebelas.blogspot.com/

ninie_azriena said... Click To Reply!

anggar: huhu..
tanks ya..

(n_n)

ninie_azriena said... Click To Reply!

sebelas: huhu..
ninie suka semua..
nyway..tanks ya..

Ms. Ann said... Click To Reply!

kebanyakan memang betull.. dan tak dinafikan..

Katak Gomok Sulie said... Click To Reply!

ada gak betul...

datang melawat dan folo kamu..

Fendy said... Click To Reply!

huhu..best siot..!!
thanks ea..hihi

ninie_azriena said... Click To Reply!

ms. ann: hehe..tau takper..(n_n)

ninie_azriena said... Click To Reply!

katak gemok sulie: tanks..(n_n)

ninie_azriena said... Click To Reply!

fendy: yeker??
welcome2..

(n_n)

echah mashuri said... Click To Reply!

mcm btul je...tp ade yang xsama gn diri ini..huhu

Mabuk! said... Click To Reply!

Inf0 best:)

ninie_azriena said... Click To Reply!

echah mashuri: hehe..

ninie_azriena said... Click To Reply!

mabuk: tanks ya,,

ard said... Click To Reply!

smpi sekarang aku msih x fhm ngn awek aku. lame2 mkin mengade.. kenape eh?

ninie_azriena said... Click To Reply!

ard: huhu
bukan ngada2 lah..
mungkin dia nak bermanja...

(n_n)

Dedot said... Click To Reply!

wow nice info...
keep blogging :D

ninie_azriena said... Click To Reply!

dedot: tanks..
insyaallah..

(n_n)

QasehAiris said... Click To Reply!

hai ninie, almost true..singgah n komen..x leh nak hai kat chatbox ninie..nape tah =)

si[jari] telunjuk said... Click To Reply!

stuju snagt dengan nombor 7...:)

mekchu said... Click To Reply!

so true..

ninie_azriena said... Click To Reply!

qaseh: hai..
yeker??
nape erk..
ninie pown tak tahu lah..
sory dear atas kesulitan tue..
tanks sudi dtg blog ninie..

(n_n)

ninie_azriena said... Click To Reply!

mekchu: huhu..
yeker??
(n_n)

ninie_azriena said... Click To Reply!

si[jari]telunjuk: huhu
naper suka no 7 jer??

penaberkala said... Click To Reply!

pergh, byk sungguh rahsianya

ninie_azriena said... Click To Reply!

penaberkala: hehe..
tau takper..

(n_n)

Ct SoLeHa said... Click To Reply!

setuju gler..hehe

ninie_azriena said... Click To Reply!

Ct Soleha: hehe..
betul2..

(n_n)

tinggal jejak :)