Saturday, June 11, 2011

istimewa buat bakal imamku

www.tips-fb.com


image from Google

untuk bakal imamku, bakal pemaisuri hatimu ini mungkin seorang yang degil, ganas, kasar, manja, mengada, dan sebagainya. bersabarlah. tabahlah.

Andai aku adalah tulang rusukmu yang telah hilang
Aku berharap
Jika nanti Allah mempertemukan kita
Kau akan selalu membimbingku
Agar aku menjadi wanita yang solehah
Yang nantinya akan menjadi bidadarimu di syurga
Kerana aku ingin kita akan disatukan di dunia dan akhirat

Andai kau ditakdirkan untuk menjadi ayah buat anakku
Jadilah ayah yang boleh mendidik anak kita
Agar mereka nanti menjadi anak kebanggaan buat kita di dunia dan akhirat
Iaitu anak yang soleh dan solehah
Yang boleh menjunjung tinggi Agama Allah

Andai engkau ditakdirkan untukku
Ku harap kau boleh menjadi imam buatku dan anakku
Kau boleh menjadi pemimpin yang baik dalam rumah tangga kita
Kau boleh mencintai aku apa adanya
Dan boleh menyikapi kekuranganku dengan penuh kebijaksanaan

Dan andai aku salah
Tegurlah aku dengan kata-katamu yang penuh dengan kelembutan dan kebijaksanaan
Andai aku marah
Belailah rambutku dengan penuh kasih sayangmu
Agar marahku boleh berubah menjadi kelembutan
Andai aku lupa
Ingatkanlah aku dengan penuh kasih sayang
Agar nanti kau tetap menjadi suri tauladan bagiku dan anak kita

Kerana
Aku hanya mengharapkan imam yang baik dalam rumah tanggaku
Yang bisa selalu membawa aku ke jalan yang diredhaiNya
Jalan yang menuju syurgaNya bersama dirimu.

Insya Allah. Amin Amin. hanya ini mintaku.



nota : credit to CIK NANA 

13 tinggalan nota:

~aku gadis sempoi.....~wanna 2 know me?? said... Click To Reply!

wah.....adik kak tikah nih dah da angan2 yg indah....congrats dik....!! akak doakan yg terbek untuk ninie...insyaallah dia yg terbek untuk ninie...beri cintamu juga sayangmu, percaya pada- NYA......=))

ninie_azriena said... Click To Reply!

@~aku gadis sempoi.....~wanna 2 know me?? huhu..satu doa juga benda ni kak..tanks sgt2 yer..harap akak pun epy2 slalu dengan psgn tau (n_n)

aku_azreen said... Click To Reply!

cair abesss deh............

ninie_azriena said... Click To Reply!

@aku_azreen huhu..juz share jer (n_n)

-✿Ayu✿- said... Click To Reply!

ala...boleh je nk share...sharing is caring kan...heheheh

yana said... Click To Reply!

Assalam...

semoga berbahagia yana ucapkan

jom tgk entri ini leh bagi kat dia untuk baca...heheh

Andai Lelaki Tahu....Perempuan itu Tulang rusuk nya

ninie_azriena said... Click To Reply!

@-✿Ayu✿- hehe..tanks tau sis (n_n)

ninie_azriena said... Click To Reply!

@yanahuhu..tanks sis..memang besh lah entry tue..minta share tau (n_n)

Khairil said... Click To Reply!

semoga termakbul doamu itu..amin....

ninie_azriena said... Click To Reply!

@Khairil harap macam tu lah..amin..

anisumbrella said... Click To Reply!

afffuuu , nappe shewwwiit sgt nie ~

ninie_azriena said... Click To Reply!

@anisumbrella huhu..cwit ker ?? biasa2 jer lah..segan plak..hehe..ni kan doa.. jom kita baca.. (n_n)

Anonymous said... Click To Reply!

minta izin untuk copy sebagai simpanan.

tinggal jejak :)