Showing posts with label MYSELF. Show all posts
Showing posts with label MYSELF. Show all posts

Tuesday, May 03, 2011

software ujian komputer JPJ ( free download ) (n_n)

www.tips-fb.com

hehe..berdebar lah...tak yakin lagi nak pi wat ujian komputer JPJ nie...tadi ninie sempat lah usha2 kat internet...try cari ada ke software yang boleh bantu ninie biasakan diri dengan contoh2 ujian komputer JPJ ni..alhamdulillah, cari dan cari, akhirnya ninie jumpa software tu dekat satu link..tanks ENCIK GOOGLE..dapat ah ninie try and wat latihan dulu sebelum pi amek ujian JPJ yang sebenarnya..actually cuak sangat2 nak pi amek ujian nie..macam2 citer dah ninie dengar dari kawan2 ninie..dan kebanyakannya NEGATIF ngeee~~~~ cuak sesangat !! hope dapat lah buat yang terbaik...





NOTA COMEL : MENYESAL JUGA COZ TAK BERAPA AMBIL BERAT TENTANG 
                              ISYARAT2 JALAN RAYA SEBELUM INI..HEHEHE 

it's 1 year and 6 month already

www.tips-fb.com


SYAHMIZI AZRI & NORINI HAZRINA


alhamdulillah, tak sangka sangat hubungan kami dah cecah 1Y6M... tak semua percintaan tu indah dan mudah...macam-macam halangan dan dugaan dah kami lalui bersama..gadow2 tu memang perkara yang tak dapat dielakkan dalam sebuah perhubungan tu tapi alhamdulillah, dengan dugaan tu, kitorang jadi lebih memahami antara satu sama lain dan cuba selesaikan apa juga masalah yang datang dengan berbincang bersama...


terima kasih atas semua yang dah awak lakukan untuk saya selama ni..
even kita tak selalu dapat berjumpa, awak sentiasa dekat di hati saya..
saya tahu, tak mudah untuk awak percayakan saya disebabkan jarak kita yang jauh..
percayalah saya awak, saya takkan sia-siakan orang yang menyayangi saya..
saya harap sangat hubungan kita berkekalan
dan paling penting, mendapat restu dari semua
sejujurnya, 
tak semua orang senang dengan kebahagiaan kita
ramai yang nak tengok hubungan ni retak dari bahagia
tapi awak, saya tak kisah pasal semua itu
bagi saya, bahagia ni kita je yang rasa
dan selama mana awak perlukan saya
selama tu juga saya akan setia di sisi awak
bercakap memang senang awak,
tapi susah sangat untuk saya lakukan nya
saya harap saya dapat kotakan semua janji saya
janji saya tok bahagiakan awak sayang...


!!! i love you so much am !!! 


Sunday, May 01, 2011

kursus "KPP" (n_n)

www.tips-fb.com

ngee~~~lama nya tak update blog..tak tahu nak tulis apa..hahaha...lagi pun, tengah busy siapkan report card anak2 murid kesayangan ninie tu..lupa nak cerita kan..actually sekarang ni ninie dah start kejer jadi ustazah ganti kat kafa belakang rumah ninie ni..kafa seri al-ain pergi balik ninie nek motor...opsss...ni yang nak story mory ni..even tak der lesen, terpaksa gak ah beranikan diri and bawa motor perlahan2 tok pergi ke tempat kerja..

sebab risau kan keselamatan ninie, mama dan abah pun suruh lah ninie pi amek lesen memandu..hehe..actually ninie malas gler ah nak amek lesen tapi sebab dah kena push ngan diorang, ninie pun pi ah daftar nama untuk masuk kelas memandu..

ingatkan senang jer nak dapatkan lesen, rupa-rupanya sangkaan ninie tu meleset giler!! atoyaiii...banyak kowt step2 yang ninie kena lepas tok dapatkan lesen ni..dah lah mahal, banyak plak step..makin berat lah hati ninie ni nak pi kelas..hehehe

STEP 1 ninie kena ikut kursus KPP @ KURIKULUM PENDIDIKAN PEMANDU..kena belajar lagi..baru jer fikir nak rehat2 jer dari semua nie...kursus yang agak memboringkan pada awalnya tapi disebabkan dipimpin oleh guru yang sempoi, lama2 ninie rasa enjoy plak dengar ceramah tu..( 5 JAM KOT !! ) hehe..ramai adik2 jer yang amek kursus tu..padan muka ninie coz amek lesen lambat2..pas habis jer ceramah tu, cikgu pesan sowh baca buku latihan yang dah diberi tu elok2 tok make sure kitorang lulus ujian komputer nanti...



taraaaaaaaaaaa
ni lah buku nya..

wish me luck ok ?? 

nota comel : saper2 yang ada tips tok mudahkan ninie lulus ujian komputer
                        ni sila2 lah kongsi kan tips korang ngan ninie erk (n_n)

Wednesday, April 13, 2011

DIGI EASY~~~ terima kasih sayang (n_n)

www.tips-fb.com

huhu...alhamdulillah, akhirnya "hantaran" yang ninie tunggu2 dari si dia selamat tiba di rumah petang tadi...huhu..sangat2 lah berbunga hati ini tatkala menerima bungkusan istimewa dari si dia tue...hahah..ayat nak geli jer ninie nie..biarlah..yang penting, ninie epy gler2 ah hari nie..

bukan aper..si dia kirimkan pek DIGI EASY kat ninie..dengan DIGI EASY, kitorang boleh lah berhubung dengan lebih kerap dan kos nyer pun tiada..dalam erti kata lain, semuanya FREE!!! hehe..tapi adalah limit time dia..dalam kol 8.01 p.m sampai lah 11.59 p.m, apa juga mesej dan juga panggilan akan dikenakan bayaran,,,tapi bila masuk jer kol 12, semua nyer free untuk 3 no digi yang telah pun kita daftarkan..* tu per yg digi bg mesej ah kan..ninie baru nak try nie...

huhu..tak sabar nyer nak tunggu malam, nanti boleh lah bergayut sepuas2 nya..opsss...tak lengkap ah entry ni tanpa gambar2 kan..lepas dapat jer kiriman tadi, ninie pun terus lah memfotokan benda2 tu tok letak kat blog kesayangan ninie nie...jom tengok (n_n)


hehe..ni nama penerima kiriman 


ni pula nama si pengirim yang tersayang 


benda yang dikirim
menjadi alat penghubung kami yang jauh nie..huhu


nota cinta:   terima kasih sayang di atas pemberian nie..
                     meskipun kita jauh, kita still dapat berhubung selalu..
                     i love u so much !!!!! syahmizi azri...(n_n) 

secret recipe ?? saya mengidam !!!

www.tips-fb.com

emm...baru je berapa hari duduk kat rumah, tapi dah rasa bosan gler2...takder watper pun kat umah nie...online jer kejernyer...pastu makan...huhu...ty balik uia bulan 9 ni konpim2 ah ninie jadi macam ikan buntal tue...actually tetiba je hari nie teringin sangat2 nak makan kek...macam biasa ah...ada 2 kek yang paling ninie suka dan nak makan tiap2 hari kalau kaya ( mahal kowt kek nya ..biasalah..secret recipe punyer... * padahal ninie baru jer makan kek2 ni hari isnin lepas.


macam yang ninie cakap tadi, ada 2 kek dari secret recipe yang menjadi feveret ninie...selalu kalau masuk jer dalam kedai tu, 2 kek ni ah yang ninie cari..sesetengah orang kan suka mencuba perisa2 len kan, tapi bagi ninie plak, sekali jer ninie try dan benda tue memang kena ah dengan tekak ninie, ninie akan pilih benda tu jer...huhuhu...nak tahu per kek di secret recipe yang paling ninie suka setakat nie ??? jom usha...


pilihan pertama


pecan butterscotch


pilihan kedua


chocolate indulgence

Saturday, March 05, 2011

success prereg...no short sem :)

www.tips-fb.com



( sape nak group sama klik ah cnie )


huhu..
alhamdulillah,
tersangat2 lah lega lepas dapat add subjek2 yang ninie nak tok sem baru di UIA nanti
ingat nak buat short sem, tapi dah penuh lah pula kan..
terpaksa ah mengalah dengan senior2 tu..kasi can kat dorang amek dulu lah...:)

untuk sem baru yang akan start bulan 9 nanti 
(cuti lama giler dan masanya tuk gemukkan badan yang memang dah gemuk)
ninie decide nak amek subjek2 yang kat atas tue
tapi tak confirm agy lah kan camner..
semua nya 19.5 credit hours..
agak berat ah sem baru t coz tambah subjek yang ninie memang minat sangat2
" BAHASA ARAB "
(n_n)

apa2 pun, skung dah makin busy coz nak dekat final dah hujung bulan 3 nie..
doakan ninie dapat buat yang terbaik yer..
harap sangat2 pointer tok sem 1 kat UIA nie MANTOP !!!! 

Friday, March 04, 2011

~ student iium vs prereg ~

www.tips-fb.com


saya pening kepala nak fikir nie
subjek apa je lah yang tinggal ni
dah nak prereg nanti!!!!

benda yang paling membosankan!!!
kena berebut2 dengan student2 yang lain..
hope dapat lah subjek yang syok :)

Monday, February 28, 2011

mish u !!!! :( :( :(

www.tips-fb.com

Puzzle Pictures, Images and Photos

love quote Pictures, Images and Photos

emm..
rindu sangat kat someone nie..
even kami jauh, harap hati kami sentiasa dekat..


(n_n)

Sunday, February 20, 2011

sony ericsson ZYLO is the final choice

www.tips-fb.com


( ihsan dari google )

alhamdulillah, selepas pelbagai dugaan yang menimpa sebelum nie, ninie dah jumpa pengganti yang terbaik bagi supernova kesayangan ninie tue..actually pada awalnya ninie cadang nak beli c3, tapi bila fikir2 balik tentang kualiti gambar dan juga function2 yang lain, ninie decide tuk pilih ZYLO !!!! huhu....bentuk dyer comel and actually ada je yang warna pink, tapi ninie lebih tertarik pada warna merah nie..tak tau lah naper kan..hehehee.....harap2 ZYLO ni sentiasa dalam keadaan baik2 dan tak mudah rosak lah..huhu...:) 

nota : tak perlu risau agy bila nak taip mesej coz ZYLO ada keypad yg lembut :)

Friday, February 18, 2011

dugaan,,dugaan,,dugaan...sampai bila?? :(

www.tips-fb.com

emm, minggu ni memang minggu yang paling banyak dugaan buat ninie..lepas satu2 perkara terjadi..ninie pun tak tahu sampai bila ninie mampu bertahan nak hadapi semua nie..ninie tahu, makin banyak dugaan yang ALLAH berikan pada kita, makin sayang lah DIA pada kita..tapi sejujurnya, ninie sedih sangat2 dengan semua yang dah terjadi sepanjang minggu nie..

satu
( ihsan dari google )

handphone kesayangan ninie rosak tiba2 jer
tak tahu lah kenapa, coz mula2 semua nya ok jer
paling ninie terkilan sangat2
memory card pun rosak dan habislah semua gambar2 dalam tu hilang
emm..kejadian ni berlaku pada malam ninie nak ambil exam psychology..
ninie tak study pun coz memang tak boleh nak masuk dan fokus
asyik fikirkan fon jer..sangat2 terkilan coz tak da lah lama mana
ninie gunakan fon nie..:(

dua



air mata masih mengalir bila ninie menaip entry ni
ada sesuatu yang tersirat dalam setiap kejadian yang terjadi
memang payah nak berubah jadi yang lebih baik
apabila semuanya dah nak pulih seperti sedia kala
datang pula dugaan baru yang tak kurang hebatnya
semakin menjauh, menjauh dan menjauh
sehingga kan kadang kala
ninie tak tahu apa sebenarnya yang patut ninie lakukan
supaya dapat kembali menjernihkan semua yang dah terjadi


diari cinta,
maaf sangat2 sebab curahkan masalah dan kesedihan ninie pada kamu
ninie rasa lega sikit lepas dah luahkan semua nie
kamu setia temani ninie tatkala ninie mahu luahkan semuanya
ninie akan cuba jadi kuat
tapi tak tahu lah bila masa itu akan tiba

Wednesday, February 16, 2011

entry untuk awak.. :(

www.tips-fb.com



i dont know why, but right now
i juz feel so empty and a little bit lonely
it is so strange and sometime i feel that i do not know who i am..

rasa makin jauh dan semua nya terasa dingin..
kenapa semua ni jadi ??
salah sendiri sebab tak tepati janji
penipuan yang akan dibalas dengan kebencian
hanya mampu mengharap untuk sebuah kemaafan
yang tak tahu entah bila akan tiba



maafkan saya melukai awak, saya bukan yang terbaik
mungkin kita masing-masing memerlukan masa untuk jernihkan semua yang jadi
saya sayangkan awak, selamanya cinta saya untuk awak
tapi
andai tertulis takdir untuk kita tidak bersama
harap awak tak kan membenci saya
sebab saya sangat-sangat mencintai awak



saya rasa sunyi bila kita macam nie
saya rindukan manja awak yang dulu
mungkin banyak yang dah berubah kan awak, tapi bukan cinta saya..
saya tunggu kemaafan dari awak

p/s: saya minta maaf awak..ily..:( 

Tuesday, February 15, 2011

menjadi lebih bersemangat !!! chaiyok2 ninie :)

www.tips-fb.com



minggu ni merupakan minggu yang paling mencabar buat ninie
berhadapan dengan 2 paper killer  ( RASOK & PSYCHOLOGY ) betul-betul buat ninie jadi
seorang pelajar universiti yang TOTALLY BLUR !!!
rasa macam nak menangis je ( haah, ninie memang ciwek !! so what ?? )
belum lagi campur dengan assignment2 yang berlonggok2 depan mata ninie
semua tu buat ninie rasa macam nak quit jer dari UIA nie..
malas dah nak fikir tau !!!

tiba-tiba je tadi family ninie datang jenguk ninie yang lonely nie kat UIA..
huhu..epy gler ninie dapat jumpa dorang semua
ronda2 jap kat THE MINES, hilangkan tension2..
dengar nasihat ikhlas dari seorang yang bergelar MAMA
memang semangat ninie yang hilang dulu kembali ada..

alhamdulillah, masa ninie tengah taip entri ni,
ninie dah jadi lebih bersemangat dari sebelumnya..
tiada masalah yang tak dapat diselesaikan..
wish me luck 4 my exam n assignment ya :) :) :)

(n_n)

Saturday, February 05, 2011

uia ?? tak nak balik !!!

www.tips-fb.com


sedar tak sedar, dah habis pun cuti mid sem ninie kali ni..esok dah kena balik uia..emm, actually malas sangat2 nak balik sana tau..dengan assignment yang melambak, exam, presentation, waaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...nak nangis je bila ingat tau..tapi ninie kena lah kuat kan semangat demi masa depan ninie juga..emm, entah bila lagi lah ninie nak balik rumah..bukan apa, setiap minggu ada je kerja yang perlu dibereskan, lagi pun, ninie malas lah nak nek ktm..hehehe..kalau abang ninie yang ambil, memang laju je ninie nak balik...apa2 pun, lepas ni kurang lah aktiviti2 blogwalking ninie..mesti akan rindukan teman2 semua..doakan ninie dapat buat yang terbaik ye kat uia nanti..love u ~~~~


note : si dia sekarang dalam bus, nak balik kelantan dah..doakan si dia selamat sampai ye..=)

Tuesday, February 01, 2011

alhamdulillah,,i love you !! :)

www.tips-fb.com


alhamdulillah
kami masih bersama dan akan pertahankan cinta kami
terima kasih pada semua yang bagi nasihat dan sokongan pada kami


my baby blog
tanks jadi tempat yang setia untuk ninie curahkan semuanya
ninie nak terus kongsi semuanya dengan kamu tau..
(n_n)

am
awak lelaki yang saya paling sayang
peduli kata orang lain dan percayakan saya
saya akan setia di sisi awak selamanya
mencintai awak sepenuh hati saya
trust me dear !!

Monday, January 31, 2011

honda icon kepunyaan ninie !! :)

www.tips-fb.com


huhu..comel tak skuter ninie ?? dah lama ditinggalkan sejak ninie masuk ke UIA,GOMBAK..actually ninie bukan nya ada lesen pun, juz bawa ronda2 kawasan yang berdekatan je lah..hehe..( jangan tanya kenapa tak ambil lesen lagi ok ) disebabkan hujan yang lebat beberapa hari yang lepas, asyik tertangguh je kerja2 memebersihkan honda icon nie..huhu..hari ni cuaca elok je, ninie cepat2 pergi jalankan tugas tau..

ditemani mama dan adik ninie, kitorang pun borak2 kosong lah sampai semuanya siap..actually ninie minta tolong mama tangkapkan gambar untuk ninie..yang lawak nya, mama ninie tak reti guna handphone ninie ( lopek ker enset ninie ?? adoyai ) tapi akhirnya, dia berjaya juga tangkap 1 gambar coz fon ninie tu kehabisan bateri..kat bawah ni gambar yang mama ninie tangkapkan untuk ninie.. (n_n)



i love my mama so much !!

it's over :(

www.tips-fb.com

tak semua yang kita rancangkan akan menjadi,,dan semua itu pasti ada hikmah di sebalik nyer..juz be patient ninie, ALLAH sayangkan org yang bersabar...emm..semua dah berakhir dan tak menjadi rahsia lagi..semua orang pun dah tau..tapi still mengharap akan ada nya keajaiban yang boleh memulihkan keadaan yang dah berlaku ni..semuanya berlaku sekelip mata..


I'M SINGLE NOW

Monday, January 24, 2011

sweet present for my last teenagers age..:)

www.tips-fb.com

dah lama tak update blog..sesungguhnya tersangat2 lah busy sejak bergelar siswazah di UIA nie..still cuba nak sesuaikan diri dengan keadaan di sini..macam2 dah berlaku sejak ninie tak tulis blog nie..and kalau nak story pun, benda dah lepas kan..banyak sangat nak cerita..huhuhu..tapi ada satu benda yang ninie nak sangat2 cerita dan kongsi dengan blog kesayangan ninie nie..


25/12/2010


peristiwa ni jadi sehari selepas ninie sambut ulang tahun ke 19 ninie tahun lepas..emm..perancangan yang terlalu sempurna dari kawan2 dan juga si dia yang tersayang sampai ninie sendiri tak sedar..nakal sangat2 tau diorang nie..rasa nak cubit2 jer tau !!!


actually si dia datang dari kelantan tok celebrate bufday ngan ninie..even terlewat satu hari, tapi ninie sangat2 terharu dengan apa yang dah si dia buat untuk ninie..tak pernah terfikir pun dia nak bagi kejutan macam nie..KELANTAN n GOMBAK sangat lah jauh...kesian juga kat si dia coz terpaksa dok dalam bas berjam2 tok jumpa ninie..apa yang pasti, si dia tak datang keseorangan..tapi berteman tau...so sweet..nak tau tak saper teman dyer ??? meh ninie tunjukkan yer...
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
( hadiah dari si dia )
>> cincin pun dari si dia juga..<<

buat semua yang terlibat tok kenakan ninie aritue
tanks a lot u guys!!
ninie hargai sangat2 dan takkan pernah lupakan semuanya..
tanks sangat buat si dia, sudi buat kejutan yang paling manis dalam hidup ninie..

love u ~~~~

Monday, December 06, 2010

UIA + POLITEKNIK KOTA BHARU

www.tips-fb.com



huhu..
sangat lah rindu pada si dia..
si dia dah kembali menyambung pelajaran di POLITEKNIK KOTA BHARU
emm, nun jauh di klatey..
sementara ninie pula, ada di UIA,GOMBAK

BERAPA JARAK SEBENAR KAMI ???
tak nak kira ! tak nak kira ! tak nak kira !
jauh sangat kot..huhu
rasa cam nak nangis jer, tapi nak buat macam mana kan
dah nama  pun study, kena lah berkorban

emm..satu perkara yang ninie paling tak suka
bila ramai orang yang cuba ambil kesempatan dalam perhubungan kami..
mentang2 lah kitorang ni jauh, korang ingat senang2 jer kitorang nak mengalah ??

TIDAK !!!!

insyaallah, selama mana diizinkan ALLAH,
ninie dan si dia akan bertahan dan perjuangkan cinta kami..
korang kalow menyampah ngan hubungan kitorang, korang punya pasal lah ok..
ninie dah tak nak diamkan diri lagi
jangan fikir yang ninie tak pandai nak melawan,

buat si dia, saya rindu awak sangat2..study elok2 yer..

ILYSM !!!

ICH LIEBE DICH !!!

Friday, December 03, 2010

semakin mendekatiku~~~

www.tips-fb.com



sangat2 nerves ye
makin lama makin hampir plak lah tarikh keramat tue
tarikh per ??

8/12/2010

nak pi daftar masuk UIA GOMBAK !!!!!!
ngee~~~
sangat2 lah tak ready dan kemalasan semakin bermaharajalela dalam diri
yelah, dah dekat 3 bulan ninie honeymoon
emm..mesti rindukan family...

UIA !! WAIT 4 ME YA !!

P/S: DOAKAN SEMUA URUSAN NINIE BERJALAN LANCAR YE,,(n_n)

Tuesday, November 30, 2010

saya tak kuat !! :(

www.tips-fb.com



kenapa awak dah berubah ??
awak dah tak macam dulu masa kita mula2 berkawan
awak sedar tak apa yang awak tengah lakukan ??
saya kawan awak !! 
awak kawan lama saya !!
mcam mana awak sanggup bagi kata2 kesat macam tu pada saya ??


awak maki saya, awak hina saya, awak buat saya macam sampah..
awak kata saya kawan dengan awak sebab duit awak ??
kenapa awak ??
siapa yang dah racuni fikiran awak tue ??
saya tak pernah terfikir pun macam itu awak..
saya tahu saya tak kaya macam awak..
pernah ker saya minta duit awak selama ini ??
saya ikhlas kawan dengan awak even ramai yang kutuk awak teruk
jahat juga ker saya awak ??


saya sayang sangat kat awak tau..
kita kawan dah lama tapi ni balasan yang saya dapat dari awak ??
emm..
saya cuba tahan airmata saya dari keluar awak..
tapi awak memang dah melampau !!
mungkin awak dah jumpa kawan yang lagi baik dari saya..


ye, saya akui saya bercinta, tapi saya tak pernah abaikan awak sebagai kawan laki saya
awak tak ada hak nak kutuk saya
panggil saya bukan2 dan tuduh saya nak kikis harta awak yang banyak tue
nak bawa ke kubur ?? silakan awak !!!


awak,
awak kata apa kat saya ?? awak bagi saya satu gelaran istimewa hai ni


!! PEREMPUAN MATA DUITAN !!


terima kasih sangat2 awak..saya gembira sangat dengan gelaran tu
saya terima pe jer awak nak ckp kat saya
saya tetap doakan yang terbai untuk awak..
awak bertuah, sebab saya tak reti nak maki2 org nie awak
moga awak berubah..jaga sikit kata2 awak tue


BIAR MISKIN HARTA, ASAL KAYA BUDI BAHASA..

tinggal jejak :)